Pedagogiek

Pedagogiek biedt:

  • wetenschappelijke verslagen van empirisch, theoretisch en historisch onderzoek op het gebied van opvoeding, onderwijs en vorming
  • reviews van lopend of afgerond onderzoek
  • discussiebijdragen en essays (opiniërende bijdragen van wetenschappelijk niveau)
  • boekbesprekingen

Het tijdschrift Pedagogiek verschijnt drie keer per jaar en stelt zich ten doel de wetenschappelijke discussie over opvoeding, onderwijs en vorming binnen het Nederlands taalgebied te stimuleren en te ondersteunen.

Abonnees van Pedagogiek krijgen naast het tijdschrift volledige toegang tot deze website. Klik hier en abonneer u nu!

 

Vol 34, Nr 1 (2014)

Inhoudsopgave

Redactioneel

Joep Bakker Details
Malieveld 3-4

Onderzoek

Petra Helmond, Daniel Brugman, Geertjan Overbeek Samenvatting
Programma-integriteit en effectiviteit van EQUIP voor jongeren in justitiële jeugdinrichtingen in Nederland 5-24
Jeroen Bron, Wiel Veugelers Samenvatting
Kunnen leerlingen in het VO een rol spelen in het bepalen van hun leerplan? 25-41
Dries Berings, Dieter Verhaest, Stef Adriaenssens, Karin Proost, Anja Van den Broeck Samenvatting
Scholieren met bijbaantjes: een bedreiging of een troef? De mening van de leraar 42-59

Forum

Ron Oostdam, Louis Tavecchio, Sanne Huijbregts, Kirsten Nøhr, Carine Ex Samenvatting
Een integraal kindcentrum als open leer- en ontwikkelingsgemeenschap; Tijd voor een samenhangende visie op opvoeding, educatie en opvang 60-73

Boekbesprekingen

Wouter Pols Details
Bespreking van Gert J.J. Biesta. The Beautiful Risk of Education 74-78
ISSN: 1567-7109